Sunday, February 6, 2011

Rin toshite Shigure - this is is this?




Band: 凛として時雨  (Ling tosite Sigure / Rin toshite Shigure)
Album: still a Sigure virgin?
Song:  this is is this?
 
作詞:TK      作曲:TK
英訳: VKE

の喉に向かって
君は何かを突き付けて

伝えたいこともないし
僕は存在しないし

半分嘘に見える
僕だけのかくれんぼを始めた

左手で歌を描いた
海岸線で写した写真をイメージして

君に入り込んでいる
僕を見失っている
this is is this?

半分僕を見せた
君は片手で未来を見ていた

あと少しで満たされてしまうよ
離さないで
君の中の僕はもう要らないよ
満たされて 満たされて
僕はもう壊れてしまった

見たいものなんてもう無いよ
紫に写り込んだ写真にだって届かなくなって

見えるものなんてもう無いよ
あと少しで満たされて
良く似た世界に逃げる場所なんてもう無いよ
満たされて 犯された
僕はもう動けなくなった

あと少しで満たされてしまうよ
君の中の僕はもういらないよ
満たされて 満たされて
僕はもう動けなくなった


Lyrics: TK      Composition: TK
Translation: VKE

Pointing towards my throat
You thrust something out

There's nothing I want to tell you and so
I don't exist and so

It seems like a half-lie
I started a game of hide-and-seek with just myself

I wrote a song with my left hand
Picturing a photo taken at the coastline

I've entered you
I've lost sight of myself
this is is this?

I showed you half of myself
You were looking at the future with one hand

In just a bit, I'll be satisfied!
Don't let go
You no longer need me inside you!
Being satisfied, being satisfied
I've already become broken

There's nothing left I want to see!
Even the photo shot in purple can't arrive

There's nothing left I can see!
In just a bit, I'll be satisfied and
There's nowhere left to escape to in this familiar world!
I was being satisfied, you were violated
I've become unable to move any longer

In just a bit, I'll be satisfied!
You no longer need me inside you!
Being satisfied, being satisfied
I've become unable to move any longer


No comments:

Post a Comment