Sunday, March 20, 2011

Kalimero - 楽園



Band: カリメロ (Kalimero)
Album: 箱庭 (Hakoniwa)
Song: 楽園 (Rakuen / Paradise)

作詞: カリメロ  作曲: カリメロ
英訳: VKE

あー…最後まで取り残されてしまった一人の少年が
あー…醜い僕の精神に重なってきたんだ

あー…そうしていつしか彼は僕になり僕は彼になった
あー…僕らが一番安らげる居場所を求めて

どこまで歩けばいいんだろう?
僕はもう膝をついてしまいそうになる
いつまで生きればいいんだろう?
やがて干涸びて灰になってしまうまでか?

そこを目指した僕は何のためらいや不安もなくてただ最後の選択だった
拒むことを忘れた僕は今度生まれ変われるから今この楽園で眠ろう

このまま朝が来なければいい 暗い空を見てそんなことを考える
心が穏やかになれない 僕に残された短すぎる時間だから

そこを目指した僕は何のためらいや不安もなくてただ最後の選択だった
拒むことを忘れた僕は今度生まれ変われるから今この楽園で眠ろう
夢の楽園は今音を立てながら崩れていったもう誰にも邪魔されないよ
こんなにも近かった君と僕が求めていた場所でさぁやっと二人に戻ろう…

やっと戻ろう…

そこは嘘の楽園 君の墓場にいいとは思わないか?
気に入ってくれたかい?


Lyrics: Kalimero Composition: Kalimero
Translation: VKE

Ah... the boy who was left behind to the very last
Ah... it was piled up in my ugly mind

Ah... and then before you knew it, he became me and I him
Ah... we're looking for the most comfortable place to be

How far should I walk?
Until I end up feeling like I'm going to fall to my knees
How long should I live?
Until I dry up and become ash?

Aiming for that, I just made my final decision, without a trace of hesitation or anxiety
Having forgotten what was refused, since I'll be reborn next time, for now let's rest in this paradise

Like this, morning need not come. Looking at the dark sky, I think like that
My heart can't be calmed, not for someone like me with so little time left

Aiming for that, I just made my final decision, without a trace of hesitation or anxiety
Having forgotten what was refused, since I'll be reborn next time, for now let's rest in this paradise
Now, the paradise of dreams, while sounding out, crumbled away. No one can get in my way any more
With you having been so close, at last let's return together to that place I've been longing for

At last, let's return...

That's the paradise of lies. Don't you think it'd be good to go to your grave?
Did you please me?

No comments:

Post a Comment